Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Avautumiset

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Avautumiset  ~  Olen järkyttynyt
Tulisydän
LähetäLähetetty: 15.12.2007, 14:44  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Katselin eilen eräältä saitilta, ihan vahingossa, videon, jossa alle kouluikäinen pieni pojan nappula oli käsketty kiroilemaan. Joku 4-5 vuotta???
Kuuntelin sitä kiroustulvaa, apua :Pelästyy: !
Hän kiroili ja väliin tuli itkuakin ja kuvaaja hykerteli naurusta.

Mulla ei ole tässä asiassa huumorintajua lainkaan. Kuka vanhempi antaa/käskee lapsensa kiroilla ja videoi sen, kun lapsi melkein pillahtaa itkuun??
Järkyttävää - todella.

Annetaas lapsien olla lapsia, eikä tupattas rumia sanoja suuhun, kyllä he sen kiroilun myöhemminkin ehtivät omaksumaan, vai mitä olette mieltä?

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski
LähetäLähetetty: 15.12.2007, 19:01  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Tulisydän kirjoitti:

Annetaas lapsien olla lapsia, eikä tupattas rumia sanoja suuhun,


Sanoisin kokemuksesta ettei lapsia tarvii kehoittaa kirjoilemaan, jos ne kuulee isompien lasten tai vanhempien kirjoilevan niin ne oppii itse.

Kiroilu on epäasiallista ja naurettavaa jos sitä tehdään niin paljon että joka lausessa on kirosana. Mutta sekin ettei koskaan käytä kirosanaa on kielen väärinkäyttöä.

Eli silloin harvoin kun oikeasti on dramaattinen tilanne tai erityisen tärkeää tehdä itsensä ymmärretyksi niin kirosanan voi käyttää ja jos se tapahtuu esim kerran kuukaudessa niin se on eduksi. Tästä mulla on kokemuksia SM tasolla kun kuski pistää pyöreä niin 3 kertaa kesässä sen joutuu haukkumaan ja jos kaikkina muina päivinä käyttää siistiä kieltä ja on ystävällinen, arvostava ja kunnioittava niin se toimii hyvin ja kaveri ottaa itseään niskasta kiinni.

Mutta olen pannut merkille kavereita jotka kirjoilee joka päivä ja on vihaisia joka päivä, niin silloin se ei auta mitään, päinvastoin heikentää tilannetta.

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitaasti
LähetäLähetetty: 15.12.2007, 19:44  Vastaa lainaamalla viestiä
Mielihyvän maanikko


Liittynyt: 13 Hei 2007
Viestejä: 85

Meillä tyttö ei kiroile, vaikka minä olen välillä tosi paha suustani. Embarassed

Kerran tapahtui jotain (nyt niin väsynyt, etten kuollaksenikaan muista mitä) ja tyttö sanoi tosi äkäisesti VI**U. Säikähti itsekin, että mitä päästi suustaan!

Mutta saisivat lapset olla lapsia pidempään, tänä päivänä aikuistuvat liian varhain tai ainakin esittävät niin kovasti aikuismaisia. Serkkulikka 10 vee kerää jo Pentikin astiastoa itselleen...

_________________
Älä ota kesäkissaa ... liian rajusti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 15.12.2007, 21:46  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Härski kirjoitti:

Sanoisin kokemuksesta ettei lapsia tarvii kehoittaa kirjoilemaan, jos ne kuulee isompien lasten tai vanhempien kirjoilevan niin ne oppii itse.

Näin. Olen myös tuuminut, että lapset omaksuvat vanhempien kielenkäyttöä.
Tuo video oli tarkoituksella tehty, sen huomasi. Itkua poika jo, väänsi, että voin todella huonosti.

Lainaus:
Kiroilu on epäasiallista ja naurettavaa jos sitä tehdään niin paljon että joka lausessa on kirosana. Mutta sekin ettei koskaan käytä kirosanaa on kielen väärinkäyttöä.

Se kertoo vain siitä, että ei omata muita sanoja kuin nämä kirosanat.
Saako kukaan selvää, jos joka toinen sana puheessa on kirosana?


Lainaus:
Eli silloin harvoin kun oikeasti on dramaattinen tilanne tai erityisen tärkeää tehdä itsensä ymmärretyksi niin kirosanan voi käyttää ja jos se tapahtuu esim kerran kuukaudessa niin se on eduksi.

Kun käytin alkoholia, vuosia, vuosia sitten. Äitini sattui kuulemaan, kuinka ilmaisen itseäni humalassa. Joka toinen sana oli kammottava tehostesana Embarassed Embarassed
Ja aina jurrissa.
Sitten honasin mistä sen kielenkäytön omaksuin, hui sentään. Sanotaan näin, että minun lähipiiri kiroilee tavantakaa.
Enempää en voi kertoa.

Pyrin pitämään itseni kiroilematta, se on ****, tiedän. Mutta kun jotkut asiat ei oikein tahdo mennä perille, silloin livahtaa sana hemmetti.

Joka tapauksessa käytän vain todella suuttuessani näitä tehostesanoja.

Härski kirjoitti:

Mutta olen pannut merkille kavereita jotka kirjoilee joka päivä ja on vihaisia joka päivä, niin silloin se ei auta mitään, päinvastoin heikentää tilannetta.
Jatkuva kiroileminen loitontaa ainakin minua tavattomasti.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski
LähetäLähetetty: 15.12.2007, 22:33  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Hitaasti kirjoitti:

Mutta saisivat lapset olla lapsia pidempään, tänä päivänä aikuistuvat liian varhain tai ainakin esittävät niin kovasti aikuismaisia.


Minä luulin että se on juuri päinvastoin. Olen historiaa lukenut enemmänkin ja antiikin Rooman valtakunnassa naiset menivät naimisiin ja perustivat perheen 13-15 vuotiaina ja siitä alkaen. Yläluokan miehillä oli jo vastuullisia tehtäviä 13-15 vuotiaina ja ne jotka tekivät merkittäviä asioita olivat olleet jopa poliittisissa viroissa ennen 18v ikää. Toki sitten ne jotka elivät vanhoiksi jatkoivat vanhuuteen asti.

Tänäpäivänä käydään kouluja (mikäli opiskellaan) pitkälti yli 20v, joskus opiskellaan lähelle 30v ikää ja perheen perustaminen ja vastuunottaminen muista ihmisistä kuin itsestään alkaa aika paljon myöhemmin kuin aikaisemmin. Mun faija hoiti 15v ikäisenä maatilaa kun isä oli sairastunut ja veljet kaikki sodassa. Onneksi oli siskoja auttamassa (nekin alaikäisiä) ja mutsi toki myös.

Minusta tuntuu siltä että lastensuojelu on jotenkin tuottanut huonoa tulosta kun tämän päivän suojellut lapset heiluvat humalassa ostoskeskuksilla. Toisin kuin ennenvanhaan kun lastensuojelua ei ollut "lapset" tekivät jotain oikeaa duunia. Kumpi nyt sitten onkaan parempi?

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 16.12.2007, 11:56  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Hitaasti kirjoitti:

Mutta saisivat lapset olla lapsia pidempään, tänä päivänä aikuistuvat liian varhain tai ainakin esittävät niin kovasti aikuismaisia
Kyllä. Keskustelin tästä lapsena olosta, vanhemman henkilön kanssa. Kerroin hänelle, millainen tyttö meillä on. Tämä henkilö sanoi minulle: "mitä pitenpään lapsi saavat olla lapsia, se luo heille vahvuutta".
Hän ei juoksentele tuolla kylillä, eikä harrasta nuorison juttuja. Juomista, suunsoittamista, ilkivaltaa yms.
Hän on niin lapsi vielä - ihanaa Heart Pink
Hänellä on tietyt kaverit, joittenka kanssa hän viihtyy. Ja todennäköisesti kokee kotinsa turvalliseksi. Me olemme hänelle jatkuvasti läsnä.
Isälleen tyttö puhuu paljon - iltaisin, hyvä.

Hän huolehtii meidän söpöistä pojuista osaltaan, ottaa siis vastuuta.
Häneen on tullut tiettyä rauhallisuutta ja malttia. Ja otteet pojuihin ovat jo rauhallisempia.

Ihastua on saattanut tyttösemme poikaan, mutta niistä hän ei ole kertonut.
Harrastaa piirtelyä, on modena joissakin saitilla. Pitää likkojen kanssa yhtä.

Ilmeni taannoin, että joku tyttömme ikäinen "leikki aikuista". Keskustelimme siitä yhdessä. Sanoin tytölle: "tulee vielä aika jolloin olet aikuinen. Ei sun tarvitse ottaa varaslähtöä. Riittää, että olet sellainen kuin olet. Kaikkia ajallaan".

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Badman
LähetäLähetetty: 16.12.2007, 14:42  Vastaa lainaamalla viestiä
Kama-Sutran Guru


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 454

Niin, kyllähän historiallisesta perspektiivistä ennen vanhaan lapsilla lapsuus jäi lyhyeksi ja nuoruus tyystin kokematta, tai ei siis ollut sellaista vaihetta muuta kuin bioloogisesti. Aikuisten hommiin astuttiin heti kun se oli mahdollista. Isäni mm. joutui sota-aikana jo 7 vuotiaana lapsikatraan vanhimpana savottahommiin, siis tekemään niitä kevyempiä töitä eli ajamaan hevosta yms. Päivät oli yhtä pitkiä kuin aikusillakin eikä leikkimiseen ollut aikaa eikä lupaa. Sama putki jatkui armeija ikään asti. Tilit annettiin isäpapan käteen.
Maaseudulla viljeliän lapset tekivät töitä siinä missä aikuisetkin pelloilla ja navetassa.
Kolut jäi 4 tai 6 vuotiseksi. Siinä ajassa sen ajan opettajat, jotka olivat seminaarin käyneet gestapon tms. järjestön oppien mukaan, saivat lapset joten kuten oppimaan lukemaan ja kirjoittamaan, sekä vihaamaan ryssää ja kunnioittmaan kotia, uskontoa ja isänmaata. No sodan jälkeen 3 viimeisintaä vaihdettiin eri teeseihin mutta menetelmä oli sama; oppia taottiin päähän avokämmenellä, karttakepillä sekä julkisella nolaamisella.

Naimisiin mentiin ja perhe perustettiin yleensä jo alle kaksikymppisinä. Siinäkin biologia kukisti sen uskonnon ja opetuksen Smile
Ei olisi tullut kuuloonkaan että perheellinen mies olisi harrastanut mitään muuta kuin perheensä elättämistä ja kovaa työtä. Nuoren naisen asema oli vielä surkeampi. Anoppien mafia oli se pahin.
Nykyisin kun puhutaan musliminaisten huivien pidosta ja pitääkö se kieltää vai ei, niin muistuu mieleeni mummoni, joka ei koskaan näyttytynyt avopäin, paitsi saunassa ja jos tukka oli märkä. Kunniallinen nainen ei maaseudulla kulkenut tukka hulmuten vielä 50-luvullakaan suomen saloilla vaan huivi oli tiukasti aina päässä.


No mitä tulee nykyaikaan ja lapsiin, niin nykyiset lapset ovat paljon valistuneimpia ja viisaimpia kuin vielä 20-30 vuotta sitten. Lapsi kyllä käytöksellään ja ulkoasullaan kuvastaa juuri niitä vanhempiaan ja kotiolojaan. Lasteni koulujen joulu- ja kevätjuhlissa lapet ovat yleensä pukeutuneet juhla-asuihin paitsi joukkoon mahtuu lapsia joilla on päällä virttyneet colleget ja jopa reikä sukassa. No kun tsekkaa näiden vanhemmat, niin eipä ole pitkälle omena puusta pudonnut. Ei ymmärretä edes niin simppeliä asiaa, että juhliin mennään juhla-asussa ja leikkikentälle hupasimmissa vaatteissa. Vaikka rahaa laitetaan uuteen katumaasturiin niin lasten juhlavaatteisiin ei näy lanttiakaan liikenevän.

Sama lasten kiroilun kanssa, jos heille ei kiroile niin hekään eivät kiroile. Sieltä parheestä se lähtee hyvä kuin pahakin.

Siitä että lapsuus jää tänään lyhyeksi, niin voisi ehkä todeta toisinkin päin että lapsuus nyt saa jatkua läpi elämän. Aikuiset miehet saa ostaa itselleen leluja, moottoripyöriä, veneitä ym. härveleitä joilla sitten käydään leikkimässä toisten aikuisten miesten kanssa. Saa vapaasti hullutella, laulaa karaokea yms. Vielä 60-luvulla olisit ollut aivan seinähullu oman tien kulkija.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 16.12.2007, 15:25  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Badman kirjoitti:
Niin, kyllähän historiallisesta perspektiivistä ennen vanhaan lapsilla lapsuus jäi lyhyeksi ja nuoruus tyystin kokematta, tai ei siis ollut sellaista vaihetta muuta kuin bioloogisesti. Aikuisten hommiin astuttiin heti kun se oli mahdollista.

Kuten tehtiin vielä minunkin lapsuudessa. Maanviljelijän tyttärenä sai tuta, että heti vaan töihin kun kynnelle kykeni.

Kotonani ei oltu laiskana. Huutia sai äidiltä heti, jos osoitti vähänkin laiskottelunmerkkejä.

Eikä tuo ole vieläkään lakannut työnteosta, vaikka kuinka sanoisi hänelle, että ei sun enää tarvii niin hurjasti yrittää. Lepää välillä.

Lainaus:
menetelmä oli sama; oppia taottiin päähän avokämmenellä, karttakepillä sekä julkisella nolaamisella.
Minä sain tuta ankaran opetuksen koulussa, oli paljon sodankäyneitä opettajia. Ja taatusti oltiin siivosti tai sitten joutui nolattavaksi. Sitä en koskaan tahtonut.
Lainaus:
Naimisiin mentiin ja perhe perustettiin yleensä jo alle kaksikymppisinä. Nuoren naisen asema oli vielä surkeampi. Anoppien mafia oli se pahin.
Juu, mun äiti oli 19-vuotias tullessaan anoppilaan. Kolme lasta tuli peräperään.
Anopin kanssa napit vastakkain. Ja muu suku asutti tuolloin kotitaloa. Oli isäni veljen perhe ja kaikki muu seassa.
Oli siinä nuorella tytöllä kestämistä. Isäni teki jotain metsätöitäkin pitkään ja äitini hoiti karjan ja kolme lasta yksin.
Ei siinä paljon jäänyt aikaa hellimiseen ja tunteiden osoittamiseen aikaa, sillä meillä ei saanut näyttää tunteitaan. Ne oli pidettävä sisällä.
Lainaus:
Lapsi kyllä käytöksellään ja ulkoasullaan kuvastaa juuri niitä vanhempiaan ja kotiolojaan. Sama lasten kiroilun kanssa, jos heille ei kiroile niin hekään eivät kiroile. Sieltä parheestä se lähtee hyvä kuin pahakin.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Mitä isommat edellä sitä pienemmät perässä.
Lapset esimerkiksi tarkkailevat vanhempiaan kyläillessä. Miten vanhemmat käyttäytyvät vieraillessa ja imevät kaiken mallin pientä piirtoakin myöden itseensä, kunnes aikuisuus ja asioiden oikea hahmottaminen tulee kuvaan mukaan.
Badman kirjoitti:

Siitä että lapsuus jää tänään lyhyeksi, niin voisi ehkä todeta toisinkin päin että lapsuus nyt saa jatkua läpi elämän.
Hienosti oivallettu. Peukku

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Avautumiset

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker