Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 5 Yht. 7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Avautumiset

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Avautumiset  ~  Härskin elämää
Artoo
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 14:13  Vastaa lainaamalla viestiä
Mielihyvän messias


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 70

assa kirjoitti:
Kovalevyjen kriittiset lämpötilat vaihtelevat levystä ja valmistajasta riippuen. Joissakin levyissä 50-60c on jo vaarallisen korkea, toiset käyvät tällaisissa lämpötiloissa normaalikäytössäkin.

Yleisesti ottaen 20-30c lämpötila on levylle "normaali" ja vaaraton. Monet levyt sisältävät myös automatiikan joka sammuttaa levyn sen kuumentuessa liikaa. Eli aivan yllättäen ylikuumeneminen tuskin tapahtuu.



Juu eli ei ole siis syytä huoleen jos kovalevyn lämpötila on lähellä 40 astetta. Tosin kyllähän kovalevyille löytyy myös monenlaisia jäähdytysratkaisujakin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
cowboi45
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 14:22  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

^ämpärillinen vettä tai jotain muuta nestettä päälle..niksinurkan suositus on ..hommaa ulkoiseen kiintsikkaan tarpeeksi pitkä johto ,laite pihalle ja talonmies lykkii vähän lunta päälle ..ja näin jäähdytys on taattu. Very Happy .lisäksi lumikasasta saa pihan lapsille kivan liukumäen...voit pyytää talkkaria tekemään kasan ikkunasi alle ,koska jos tietokoneesi syttyy tuleen ,niin alapuolella on pehmeä alusta..

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 14:26  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Kaupoi, LOL, Repeää ^en osaa sanoa mitään Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 15:40  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

No tossa on toki kaksi erisuuntaista tekijää, toisaalta lämpö ja kuluminen kovasta käytöstä, toisaalta usein käynnistyminen joka sekin rassaa.

Mulla oli 3 vuotta sitten ongelmia kun levyjä paukkui kovaa tahtia työkoneelta, se oli vuosi ja levy ja kun levyjä ja koneita oli useita niin se tarkoitti aika tiuhaa paukkumista.

Sitten tein dramaattisen ratkaisun ja laitoin joka koneeseen puhaltimen levyjä kohti JA kovalevyjen sammumisen 10 min kohdalle ja ihme ja kumma kun ei ole oikein levyjä mennyt rikki sen jälkeen.

En tiedä onko sattumaa ja en tosiaan ole tutkinut tai lukenut aiheesta tutkimuksia mutta tuo oli vain mun henk koht kokemus joka vakuutti ja koska tilanne on muuttunut noin hyväksi niin jatkan valitsemallani polulla.

Aiheesta löytyy varmaan tutkimuksia, mutta ei ole ollut energiaa lukea niitä.

Niin palvelimissahan ei toki ole mitään levyn sammutusta koska siitä tulisi karmeita viiveitä ja linuxi ei moista tunne muutenkaan.

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 15:51  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Minulle hiljaisuus on ratkaiseva tekijä, kun kaksi konetta hurisee olohuoneen nurkassa 24/7.

Oman koneen kotelona on vaimennettu Antec P180, joka perusratkaisuna on jo ilmankierron ja hiljaisuuden osalta loistava yhdistelmä. Kotelosta löytyy kolme erillistä isoa kotelotuuletina, jotka pienimmällä nopeudella pyöriessään pitävät tuskin mitään melua. Näytönohjaimen pienen surisijan vaihdoin myös erilliseen suurehkoon Zalmanin siili + tuuletinyhdistelmään. Vielä tuossa paketissa Nexus Silent virtalähde, ja lopputulos on suurinpiirtein niin hiljainen kuin aktiivisella tuuletinperusteisella jäähdytyksellä voi saada. Prossun lämötila 47c ja emolevyn 24c.

Serverissäni on sen verran köykäisempää rautaa ettei erillisiä tuuletusratkaisuja tarvitse. Hiljainen virtalähde, GlacialTechin prossutuulari, ei erillisiä kotelotuulettimia.

Olohuoneen vuodesohvallakin voi nukkua ilman että hurina häiritsee, kahdesta koneesta huolimatta Smile

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cowboi45
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 16:22  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

mulla on kans nexuksen kotelo ,kyllä sekin (400w) välillä kuumenee...tosin mulla on kone pahimmassa paikassa ...lattialla patterin edessä..saattaa vaikuttaa asiaan..

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 16:32  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Härski kirjoitti:
No tossa on toki kaksi erisuuntaista tekijää, toisaalta lämpö ja kuluminen kovasta käytöstä, toisaalta usein käynnistyminen joka sekin rassaa.
Pyydettiin masiinamestaria ottamaan se "narsk" -ääni pois, mikä kuuluu kuno keskusyksikkö pyörähtää käyntiin. Kuitenkin tuo "narsk-ääni" vielä kuuluu. Jos en nyt väärin muista, hän sanoi, että se kuluttaa emolevyä vähemmän, kun kone ei narskahda.

Kun sitten kyselin levyneheytyksestä häneltä: "Mulle sanottiin, että eheytystä ei kannata kovin usein tehdä, koska se kuluttaa levyä." Hän: "Mitä useammin sen teet, sen parempi, sillä aina on tiedostoissa aukkoja, kun kaikki tiedostot eivät ole samankokoisia, silloin koneen ei tarvitse etsiä kaukaa, mitä tiedostoa milloinkin haet".
Ja CCleanersta opasti: "Kannattaa tehdä joka netti-istunnon jälkeen"



Lainaus:
Sitten tein dramaattisen ratkaisun ja laitoin joka koneeseen puhaltimen levyjä kohti JA kovalevyjen sammumisen 10 min kohdalle ja ihme ja kumma kun ei ole oikein levyjä mennyt rikki sen jälkeen.

Sulla varmaankin on sitten myös tuo suoja pistokkeessa, että jos sähköt menee poikki, virta ei heti katkea koneesta?

assa kirjoitti:
Minulle hiljaisuus on ratkaiseva tekijä, kun kaksi konetta hurisee olohuoneen nurkassa 24/7.
Olohuoneen vuodesohvallakin voi nukkua ilman että hurina häiritsee, kahdesta koneesta huolimatta Smile
Meillä taas tuo vanha IBM pitää sellasta meteliä, että kyllä tietää milloin se on päällä.
Tämä, mikä on meidän käytössä, ei juurikaan metelöi. Vaikka jotenkin nurinkurista on se, että kun likka huudattaa mielimusiikkiansa, mä saatan vaan vetää sikeitä, melusta huolimatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 17:18  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Tulisydän kirjoitti:
Sulla varmaankin on sitten myös tuo suoja pistokkeessa, että jos sähköt menee poikki, virta ei heti katkea koneesta?


Härskillä varmaan palvelinpuolella järeitäkin UPS ratkaisuja... Minulla kotikoneidenkin virrasta huolehtii SilverShield 450A.

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 17:28  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

assa kirjoitti:

Härskillä varmaan palvelinpuolella järeitäkin UPS ratkaisuja... Minulla kotikoneidenkin virrasta huolehtii SilverShield 450A.
Tuo IBM on (windows 98 järjestelmä ja vain yksi kiintolevy) siitä herkkänokkainen, että jos sähköt pätkäsee edes muutamaksi sekunniksi, se valittaa: "olet sulkenut koneen väärin" Sitten vaan ajetaan scandisk. Tässä, jolla mä nyt kirjoittelen on suojattuna nuo tiedostot varmuuskopioina.

Kun kyselin sitä virranpito -juttua, datanomi sanoi hinnan ja sen, että sitä käytetään yleisesti vain toimistoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 17:44  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Win98:lla voi heitellä vesilintua muutenkin...

Harvemmallahan noita UPSeja kotikäytössä on, mutta minulle on suht tärkeää että koneet sammuvat "hallitusti" sähkökatkoksen tullessa, eivätkä vain rysähtämällä.

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mr Lothar
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 17:52  Vastaa lainaamalla viestiä
Asiantuntijajäsen


Liittynyt: 10 Elo 2005
Viestejä: 1644
Paikkakunta: Keikkailen milloin missäkin

assa kirjoitti:

Harvemmallahan noita UPSeja kotikäytössä on, mutta minulle on suht tärkeää että koneet sammuvat "hallitusti" sähkökatkoksen tullessa, eivätkä vain rysähtämällä.


No eipä ole noita sammumisongelmia kun käyttää kannettavaa ja pitää akun kokoajan kiinni koneessa Cool

_________________
Tutustu myös kotisivuihini http://www.MrLothar.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
assa
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 18:01  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Läppärit ovat käteviä peruskäyttöön, mutta eivät ihan työasemana kuitenkaan toimi pidemmän päälle...

Plus että haluan vaikuttaa enemmän koneeni kokoonpanoon.

On noita läppäreitäkin vaihtelevasti pari-kolme talossa, mutta ei niitä viitsi mainita Cool

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 18:34  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

assa kirjoitti:
Läppärit ovat käteviä peruskäyttöön, mutta eivät ihan työasemana kuitenkaan toimi pidemmän päälle...
Onko läppäreissä tarpeeksi vääntöä? Entäs näyttö sitten, miten eroaa tästä tavallisesta. Ja eikös se oli työlästä jatkuvasti niitä akkuja latailla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 18:45  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Kyllähän läppäreissä tehoa on enemmän kuin kotitarpeiksi nykyään. Ja samaa tekniikkaa niissä näytöissä, kuin TFT fläteissä joita tässä pöydällänikin. Akku latautuu samalla kun kone on pistokkeessa kiinni...

Mutta ei läppäri silti hyvä vaihtoehto ole työasemaksi, joka on päällä yhtämittaisesti koko ajan. Saati sitten serverikäyttöön.

Satunnaiseen kotikäyttöön läppäri on nykyään paljon parempi vaihtoehto kuin pöytäkone. Helpompi sijoittaa ja siirrellä.

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Härski
LähetäLähetetty: 24.2.2007, 18:47  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

assa kirjoitti:

Härskillä varmaan palvelinpuolella järeitäkin UPS ratkaisuja... Minulla kotikoneidenkin virrasta huolehtii SilverShield 450A.

Ei mitään ihan tajuttomia, olisiko 3 x 2200 VA upseja

mutta palvelinhuone on niin hyvässä paikkaa että jos sähköt on pitkään pois niin ongelma on niin iso ettei nettikään siellä toimisi.

kunhan saa laitteet ajettau kohtuudella alas.

kotona ei ole upsia vaikka kyllä pitäisi. On vain kerrostaloasukkaalla niin harvoin sähkökatkoja ettei ole motivaatio riittänyt upsiin, mutta tokihan se pitäisi olla...

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 5 Yht. 7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Avautumiset

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker