Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Ideat ja palautteet

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Ideat ja palautteet  ~  Omien kuvien/elokuvien tekijänoikeuden
Vieras
LähetäLähetetty: 23.11.2006, 15:30  Vastaa lainaamalla viestiä






Olen miettinyt omien seksikuvien ja -elokuvien lataamista tälle sivustolle muiden nähtäväksi, mutta en ole päätynyt siihen etusivulla olevan 3. kohdan vuoksi, joka on varmasti jäänyt muutamalta paitsi. Kannattaa huomioida että mikäli lataat kuvasi tai videosi näille sivuistoille, niin annat niiden oikeudet ilmaiseksi sivustojen omistajille ja näin sinun tekemääsi materiaalia voidaan käyttää jatkossa miten halutaan, vaikka kaupallisiin tarkoituksiin. Tämä ei tietenkään ole 99% materiaalin osalta aiheellista, koska ne ovat niin heikkotasoista, mutta joukkoon mahtuu niitäkin jotka voisivat periaatteessa myydä laadukkaita kuviaan ja videoita. Olen itse käyttänyt kuvaamiseen uuttaa digikameraa ja -videokameraa joten laatu on julkaisukelpoista, mutta koska ilmeisesi laataminen sivustoille poistaisi niiden oikeudet minulta (=tekijältä), niin julkaisen ne mielummin omilla nettisivuilla sitten joskus kun sellaiset saan hankittua. Tässä vaan keskustelun aiheeksi ja muistutuksesi muille, että kannattaa miettiä mihin kuviaan laittaa, koska oikeudet niiden jatkolevitykseen voi samalla menettää...
Takaisin alkuun
Härski
LähetäLähetetty: 24.11.2006, 0:31  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Joo ja edellä mainitun lisäksi menetät oikeuden myös puolisoosi, videkameraasi ja henkilöautoosi. Tosin jos ajat etuvetoisella autolla niin sen saat pitää koska sellainen ei kelpaa minulle Laughing

Olen aika varma että edellä kirjoitettu on mun kaverin Veskun käsialaa ja hän tekee tollasta jäynää mulle, mutta siltä varalta ettei toi ole mun kaverin jäynä niin otan sen vakavasti - kas tässä vastaus:

Tuolla on 4 megan tiedostokokomaksimi videoille ja 60 tai 100 kilotavua valokuville ja olen tosi kiinnostunut kuulemaan miten sinne saa laajempaan jakeluun suunnattua materiaali ladattua.

Lisäksi missään ei sanota että lataaja luopuu omista oikeuksistaan vaan että hän ei tule meiltä hakemaan korvauksia. Meillä nimittäin ei ole mahdollisuutta pitkään jakaa noita videoita täysin ilmaiseksi vaan kulujen peittämiseksi on pakko laittaa jatkossa joku pieni muodollinen käyttömaksu tuolle jo pelkästään sen vuoksi ettei ulkomaankaistaa kulu niin paljon, koska maksu tulee olemaan mahdollinen vain suomesta käsin.

Siellä luki tähän asti

"Annan sivuston ylläpidolle täyden oikeuden esittää lataamaani materiaalia ja minulla ei ole mitään taloudellisia tai muita vaatimuksia kuvani tai videoni edelleen esittämisestä."

Olen täysin vakuuttunut ettei tuota voi tulkita niin että lataaja menettää oikeutensa, koska se pitäisi aina erikseen mainita. Kuitenkin olen nyt tarkentanut tuota lausetta niin ettei pitäisi jäädä väärinkäsityksiä:

"Tiedoston lataajana en luovu oikeuksistani video tai kuvatallenteeseen, mutta annan sivuston ylläpidolle täyden oikeuden esittää lataamaani tiedostoa ja minulla ei ole mitään taloudellisia tai muita vaatimuksia lataamani tiedoston edelleen esittämisestä."

Se mikä tässä on surkuhupaisaa on jutun tausta:

Me ollaan 3 vuotta ostettu kotivideoita rahalla ja ei ole ollut kovin helppo löytää niitä vaikka on pätäkkää tarjottu. Ja siinä on ollut kyse 30-60 minuutin videoista jotka on periaatteessa dvd laatua mutta valaistus on joskus puutteellinen ja kamerakäsi ehkä vähän heiluu.

Koska tuollaista materiaalia ei ole helppo löytää välähti meillä että tarjotaan mahdollisuus ladata ihan pieniä ja heikkolaatuisia pätkiä meidän sivulle ja oli iso yllätys että tuolla tavalla tulee enemmän materiaali kun jos tarjottiin rahaa siitä.

Ja hullunkurista on että me monessa paikassa meidän sivuilla tarjoudutaan ostamaan videomateriaalia, mutta kaikkein mieluiten sitä ladataan ilmaiseksi.

No taka-ajatus videogallerialla oli herättää uinuvat kotikuvaajat ja sitten tarjota niille rahaa mini-dv nauhasta joka on dvd laatua.

Ja meidän ahneudesta kertoisin että meille on ajoittain tullut malleja jotka haluaisi ilmaiseksi videoihin ja viimeksi toissaviikolla mulle tarjottiin ilmaiseksi jakeluun kotivideota. Meillä on ehdottoman tarkka periaate että me halutaan maksaa noista mitä me myydään dvd:llä tai seksitreffit.net saitilla missä on pitkää kotivideota ja sellaista joka ainakin masterina oli dvd laatuista. Syy miksi me halutaan maksaa on se, että tällä alalla olisi tahoja jotka haluaisi noita kanssa mutta niillä ei ole varaa maksaa ja siksi on meidän etumme mukaista että me maksetaan niistä ja totutetaan ihmiset siihen että saavat rahaa jos tekevät jotain hyvin.

Itseasiassa jos luet toisaalta täällä foorumilla niin kirjoitan että toi videogalleria on noussut suosiossa niin paljon että meiltä alkaa mopo karkaamaan käsistä ja kyselin ideoita miten sen aiheuttaman ison liikente en ja konerasituksen kulut saadaan peitettyä takaisin.

Kyselin vinkkejä ihmisiltä ja ehdottelin sellaista että laitetaan joku nimellinen maksu jolla saa katsoa koko videogallerian sisällön ja niillä tuloilla katetaan noi kulut ja lisäksi palkittaisiin aina kuukausittain eniten katsotut videot tai parhaaksi äänestetyt tai vastaavaa.

Odottelin sinne ketjuun noita ideoita ja vähän tulikin, eli toivon että kirjoittelette sinne jos on toiveita, koska jotain tuolle asialle tullaan tekemään.

Ja jos haluat rahaa kotivideostasi niin ota nyt ihmeessä yhteyttä, koska alkuperäinen taka-ajatus videogallerialle oli että me päästäisiin ostamaan aitoa kotikamaa Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Twisted Evil Mutta enpäs tarkenna ohjeisiin sitä, ettei lataaja menetä oikeuttaan puolisioonsa Twisted Evil

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamm
LähetäLähetetty: 24.11.2006, 1:52  Vastaa lainaamalla viestiä
Halukas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 2

Ensimmäinen lause "Härdellä" osoittaa selkeästi että, sivusto saa julkisesti näyttää ladattuja videoita ja kuvia mitkä ladataan omasta halusta tähän saittiin. Ei tuossa pitäis olla mitään ihmettä mukana? Yleisesti jos nettiin lataa videon niin se jossain vaiheessa löytyy sivustoista missä sen ei kuuluisi olla. Kukaan ei pysty estämään sen leviämistä jos sen lataamista ei ole estetty ja tähänkin laittomaan lataamiseen on keino aivan ilmaiseksi netissä eli joka laittaa videon tai kuvat nettiin, saa varautua että se saattaa löytyä japanilaisten tai venäläisten mainosvideona jossain päin maailmaa:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RautaKe
LähetäLähetetty: 24.11.2006, 9:29  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Embarassed Jahas... lopetankin siis joka tuntisen tilin saldon kyttäämisen... Crying or Very sad

Wink
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Ideat ja palautteet

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker