Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Yleinen keskustelu  ~  lasten kasvatus
Kale
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 21:24  Vastaa lainaamalla viestiä
Erotiikan esitaistelija


Liittynyt: 15 Syy 2006
Viestejä: 12

Terve.tuli pieni ongelma kun 6v poika,jolle olen isäpuoli.. Oli äitinsä kanssa saunassa ja pojalla alkoi "jöpöttämään".. Poika tietysti kysyi äidiltään miks tää tekee näin Question . Äitinsä ei tähän osannut sanoa mitään ja luonnollisesti siirsi vastaus vastuun minulle.. Confused Jonkun aikaa asiaa pähkäiltyäni Lyö päätät seinään keksin ehkä täältä saavani järkeviä ajatuksia mitä asiasta pitäisi sanoa lapselle,vai kannattaisiko odottaa ja antaa pojan keksiä aikanaan asia itse
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 21:29  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Yksi neuvo on, että kerrot miten asia on ja miksi niin on. Että sellainen asia kuuluu miehisyyteen.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eliksiiri
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 21:47  Vastaa lainaamalla viestiä
Foorumin Jumalatar


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 1753
Paikkakunta: Pk-seutu

En nyt ala mistään kirjasta suoraan kopioimaan, mutta näin lyhykäisyydessään sanottakoon sen olevan yksi luonnollisimmista asioista. Etenkin poikalapset voivat kokea hyvänolon tunteita juuri peniksensä kautta jo ihan pienestä pitäen, vaikka eivät siitä varsinaisesti vielä nautintoa saakaan. Kyseisten tilanteiden siivittämänä heitä alkaa kiinnostamaan omat erogeeniset alueensa jatkossakin ja he huomaavat tapoja ja keinoja saada mielihyvää erogeenisen alueensa kautta.

Jos poika huomaa kyseisen asian luonnollisessa tilanteessa ja kysyy vielä vanhemmiltaan asiasta, suosittelen puhumaan kutakuinkin totta lapsen kehitystaso huomioonottaen. Voit kertoa esim. siitä, että joskus vaikka saunanlämpö voi saada elimistössä aikaan erilaisia tuntemuksia, joihin ihminen ei itse voi vaikuttaa. Tuollaisessa tilaneessa täytyy kuitenkin muistaa rohkaista lasta kertomalla, että se on aivan normaalia ja voi sattua kenelle hyvänsä, että tilanne menee ohi itsestään. Toisinaan tilanteet, joissa asiaa esim. hävetään, voi luoda lapselle jatkossa traumaattisiakin kokemuksia. Asioista puhumalla ja lapselle kunnioitusta antamalla, hän oppii arvostamaan niin itseään kuin vanhempiaankin. Hän huomaa kasvaneensa perheeseen, jossa hän voi olla oma itsensä ja pohtia ääneen häntä askarruttavista asioista.

Ja todennäköisesti nämä tilanteet ovat juuri niitä, jotka lapsene tulevat muistamaan aikuisenakin, sitten kun he aivan itse ymmärtävät pikkuveikkansa tunnetiloista. On siis jo senkin vuoksi tärkeää, että puhumme asiasta rehellisesti ja luomme tilanteesta luonnollisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sade
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 22:06  Vastaa lainaamalla viestiä
Estoton erogeenikko


Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 97

Kale kirjoitti:
Terve.tuli pieni ongelma kun 6v poika,jolle olen isäpuoli.. Oli äitinsä kanssa saunassa ja pojalla alkoi "jöpöttämään".. Poika tietysti kysyi äidiltään miks tää tekee näin Question . Äitinsä ei tähän osannut sanoa mitään ja luonnollisesti siirsi vastaus vastuun minulle.. Confused Jonkun aikaa asiaa pähkäiltyäni Lyö päätät seinään keksin ehkä täältä saavani järkeviä ajatuksia mitä asiasta pitäisi sanoa lapselle,vai kannattaisiko odottaa ja antaa pojan keksiä aikanaan asia itse


Keksiä aikanaan itse?Very Happy

Eliksiirin vastine on aika tyhjentävä - mutta lisään lusikkani minäkin soppaan.

Oleellista on ymmärtää, ettei pojan "jöpötys" johdu aikuisen mieltämästä seksuaalisesta nautinnosta - Tästä kertoo jo lapsen omakin kysymys: "Miks tää tekee näin?"

Oma poika lootusasennossa katseli nakuna Pikku Kakkosta, pippeli jöpötti ja sitä sitten painoi alas, jatkoi katsomista ja painoi taas.. Kunnes kyllästyi koko hommaan ja antoi aikansa jöpöttää. Wink

Poika ei esittänyt kysymyksiä asian suhteen.

Eli siis poikalapsella näitä tahattomia jöpötyksiä ilmenee ilman, että niihin liittyisi mitään seksuaalista... mutta mutta... Lainaan tuosta Eliksiirin kirjoituksesta eri hyvän kohdan:

Lainaus:
Kyseisten tilanteiden siivittämänä heitä alkaa kiinnostamaan omat erogeeniset alueensa jatkossakin ja he huomaavat tapoja ja keinoja saada mielihyvää erogeenisen alueensa kautta.


Jos lapsi koskettelee itseään on hyvä kertoa, että asia on OK, ja itseään voi kosketella. On hyvä kertoa, että koskettelua voi harrastaa vain lapsi itse. Sillä vain lapsella itsellään on oikeus niin tehdä. Oikeus omaan kehoonsa. Ja että hyviin tapoihin kuuluu, että koskettelua ei harrasteta kahvipöydässä vaan omassa rauhassa.

Lapselta ei saa kieltää oman kehon tutkimusmatkailua. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eliksiiri
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 22:19  Vastaa lainaamalla viestiä
Foorumin Jumalatar


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 1753
Paikkakunta: Pk-seutu

Sade kirjoitti:
Lapselta ei saa kieltää oman kehon tutkimusmatkailua. Wink

Itse en välttämättä lähtisi lastani tietoisesti mastorbaation tielle ohjaamaan, jokainen sen tien itse löytäköön -ja omassa rauhassa nauttikoon. Mutta jos siis tilanne on otollinen siitä puhumiselle, niin silloin se on ok. Todennäköisesti tuolloin kertoisin lapselleni, kuinka tärkeää on tuntea omat tarpeensa, jotta niistä voi sitten nauttia yhdessä kumppaninkin kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
assa
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 22:22  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Eliksiiri kirjoitti:
Itse en välttämättä lähtisi lastani tietoisesti mastorbaation tielle ohjaamaan


Joo ei kandee, siitähän voi vaikka sokeutua! Shocked

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Eliksiiri
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 22:24  Vastaa lainaamalla viestiä
Foorumin Jumalatar


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 1753
Paikkakunta: Pk-seutu

^Meillä (isänsä) poika vissiin runkkaa sitten päivittäin jo kaksi vuotiaana porkkelia katsellen ja netissä surffaten. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cowboi45
LähetäLähetetty: 22.11.2006, 22:48  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

assa kirjoitti:
Eliksiiri kirjoitti:
Itse en välttämättä lähtisi lastani tietoisesti mastorbaation tielle ohjaamaan


Joo ei kandee, siitähän voi vaikka sokeutua! Shocked
ja karvaa kämmeneen ilmaantuu... Very Happy

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sade
LähetäLähetetty: 23.11.2006, 9:14  Vastaa lainaamalla viestiä
Estoton erogeenikko


Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 97

Eliksiiri kirjoitti:
Sade kirjoitti:
Lapselta ei saa kieltää oman kehon tutkimusmatkailua. Wink

Itse en välttämättä lähtisi lastani tietoisesti mastorbaation tielle ohjaamaan, jokainen sen tien itse löytäköön -ja omassa rauhassa nauttikoon. Mutta jos siis tilanne on otollinen siitä puhumiselle, niin silloin se on ok. Todennäköisesti tuolloin kertoisin lapselleni, kuinka tärkeää on tuntea omat tarpeensa, jotta niistä voi sitten nauttia yhdessä kumppaninkin kanssa.


Juu.. En tarkoittanut, että aikuinen auttaisi lapsen alkuun - saitko kirjoituksestani sellaisen käsityksen? Jos näin pääsi käymään se e i ollut tarkoitukseni.

Kirjoitin: Jos lapsi koskettelee itseään on hyvä kertoa, että asia on OK, ja itseään voi kosketella.
Asiaa sinälläänhän ei tietenkään tarvitse välttämättä ottaa puheeksi, jos sitä tarkoitit. Eipä niin, jos lapsi ymmärtää, että itsensä hyväileminen olisi hyvä tehdä omassa rauhassa. Aina näin ei ole, ja tällöin asiasta on hyvä keskustella samantien.Wink

Seksuaaliterveyden kannalta kaikki mitä kirjoitat on hyvinkin asiaa ja kivasti ilmaistu. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
.-iisi-.
LähetäLähetetty: 23.11.2006, 16:07  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Kale kirjoitti:
Terve.tuli pieni ongelma kun 6v poika,jolle olen isäpuoli.. Oli äitinsä kanssa saunassa ja pojalla alkoi "jöpöttämään".. Poika tietysti kysyi äidiltään miks tää tekee näin Question . Äitinsä ei tähän osannut sanoa mitään ja luonnollisesti siirsi vastaus vastuun minulle.. Confused Jonkun aikaa asiaa pähkäiltyäni Lyö päätät seinään keksin ehkä täältä saavani järkeviä ajatuksia mitä asiasta pitäisi sanoa lapselle,vai kannattaisiko odottaa ja antaa pojan keksiä aikanaan asia itse


Tota kun aloin miettiä, tulin siihen tulokseen, että ainakin parhaan muisteluni mukaan mulla ei koskaan, siis ei koskaan, jöpöttänyt ennen 12v ikää. Sen sijaan opin runkkaamaan 4-5-vuotiaana päiväkodissa, koska päivätorkut oli todella vastenmielisiä Laughing Siinä sitten makasin vatsallani ja vaivihkaa lypsin itseäni kunnes tuli. Siis ei tullut "tulosta" näkyvässä muodossa mutta jonkinlainen orgasmi. Saattoi olla mukavampaa kuin nukkuminen Very Happy ja ehkä rentouttavampaa. Sinänsä mulla ei ole koskaan ollu mitään erektio-ongelmia, joten ei se ilmeisesti haitannu vaikkei jöpötellytkään juniorina. En tiedä liittyykö tämä elimellisesti aikaisempaan, mutta en myöskään myöhemmin ole koskaan lauennut normaalissa panotilanteessa alle 5-10 minuutin vaikka kuinka olisi paineet päällä. Siitä taas olen luonnollisesti äärimmäisen tyytyväinen, koska kukaan ei koskaan olisi minuuttipeliä toivonutkaan, ja pystyin alusta asti melkoisen tarkkaan päättämään, milloin laukean Wink

Siitä itse aiheesta vielä.. täällä on jo annettu hyviä vastauksia joten tyydyn toteamaan vain, että oma äiti sai minut ns. rysän päältä kiinni pari kertaa runkatessa, hyppäsin pystyyn ts. lopetin salamannopeasti, kummatkin olivat aivan punaisena ja vaivautuneena mutta asioista ei puhuttu mitään. Ei siitä haavoja jäänyt mutta jos itse joskus yllätän jälkikasvuni noin, vannon sanovani jotain järkevää ja positiivista ettei hommasta jää outo olo.
Takaisin alkuun
Sade
LähetäLähetetty: 23.11.2006, 19:02  Vastaa lainaamalla viestiä
Estoton erogeenikko


Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 97

.-iisi-. kirjoitti:
Ei siitä haavoja jäänyt mutta jos itse joskus yllätän jälkikasvuni noin, vannon sanovani jotain järkevää ja positiivista ettei hommasta jää outo olo.


Ihana! Ja juuri näin sitä pitää Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 23.11.2006, 19:14  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

.-iisi-. kirjoitti:

En tiedä liittyykö tämä elimellisesti aikaisempaan, mutta en myöskään myöhemmin ole koskaan lauennut normaalissa panotilanteessa alle 5-10 minuutin vaikka kuinka olisi paineet päällä. Siitä taas olen luonnollisesti äärimmäisen tyytyväinen, koska kukaan ei koskaan olisi minuuttipeliä toivonutkaan, ja pystyin alusta asti melkoisen tarkkaan päättämään, milloin laukean Wink

Toi on kiva kuulla - ei siis parinsekunnin rykäsyä. Nyt vasta luen tuonkin painettuna. Kirjoittamanasi.
iisi kirjoitti:

äiti sai minut ns. rysän päältä kiinni pari kertaa runkatessa, hyppäsin pystyyn ts. lopetin salamannopeasti, kummatkin olivat aivan punaisena ja vaivautuneena mutta asioista ei puhuttu mitään. Ei siitä haavoja jäänyt mutta jos itse joskus yllätän jälkikasvuni noin, vannon sanovani jotain järkevää ja positiivista ettei hommasta jää outo olo.

Toi on hyvä pointti. Sillä onhan se kelle tahansa tavalliselle ihmisille, tosi noloa Embarassed , jos joku yllättää....
Kun kuitenkin kaikki, mikä itsessä on, on myös omaa ja vehkeilleen saa itse tehdä mitä haluaa. Että siitä sitten vaan onanoimaan kaikki, jotka siitä pitävät - oikeus siihen on kaikilla Very Happy Cool

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 24.11.2006, 18:06  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Tässä olen samoilla linjoilla -iisi-:n ja Nymfottaren kanssa.
Luonnollisesta asiasta on kysymys ja asiallinen vastaus lapselle on paikallaan. Jos lapsen on "yllättänyt" nolossa tilanteessa, voi vaikka pahoitella häiriötä, jos se niikseen tulee.

Tärkein juttu lienee, ettei lapselle tule mitään traumoja tai negatiivisia tuntemuksia omasta kehosta ja seksuaalisuudesta. Näin sen näkisin.


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kale
LähetäLähetetty: 25.11.2006, 12:51  Vastaa lainaamalla viestiä
Erotiikan esitaistelija


Liittynyt: 15 Syy 2006
Viestejä: 12

Kiitos kaikille avusta ja hyvistä mielipiteistä.Itselleni kun ei ikinä kotona näistä asioista puhuttu kun olin lapsi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
.-iisi-.
LähetäLähetetty: 27.11.2006, 13:46  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Nymfotar kirjoitti:
.-iisi-. kirjoitti:

En tiedä liittyykö tämä elimellisesti aikaisempaan, mutta en myöskään myöhemmin ole koskaan lauennut normaalissa panotilanteessa alle 5-10 minuutin vaikka kuinka olisi paineet päällä. Siitä taas olen luonnollisesti äärimmäisen tyytyväinen, koska kukaan ei koskaan olisi minuuttipeliä toivonutkaan, ja pystyin alusta asti melkoisen tarkkaan päättämään, milloin laukean Wink

Toi on kiva kuulla - ei siis parinsekunnin rykäsyä. Nyt vasta luen tuonkin painettuna. Kirjoittamanasi.


Heh. Ehm, nyt en tiedä nauretaanko minulle taas vaiko eikö. Mhm. Ehkä toi tuli tolleen tilastoinsinöörimäisesti? Embarassed Pois se minusta. Ei mulla sentään kello käy päässä seksin aikana.. Cool
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker