Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 4
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Yleinen keskustelu  ~  Polyamoria, totta vai tarua?
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 12:40  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Kertokaapa ihmiset näkemyksenne/käsityksenne aiheesta polyamoria. Totta vai tarua? Mahdollista vai mahdotonta? Miksi vai miksi ei?

Koskapa aihe on sangen tuntematon, tässä kaksi linkkiä aiheeseen, toinen on tynkä-artikkeli suomeksi, toinen kokonainen lontoon murteella.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Polyamoria
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyamory


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Härski
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 13:02  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Varmasti on ihmisiä joille toi on luontainen tapa elää ja pystyvät tuohon. Ja taidan jopa tuntea esimerkin. Minä olen sitä sorttia ja pystyisin rakastamaan vain yhtä elämänkumppania. (Pakko sanoa että sama pätee autoihin, mulla on kaksi autoa ja toinen on aina rakkaampi kuin toinen Very Happy )

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isopoika81
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 16:58  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Niin... Maailma olisi varmasti parempi paikka jos moinen olisi yleistä Smile Aika harvallehan tuo varmasti sopii, mutta niille joille käy niin varmasti on mukavaa!
Takaisin alkuun
Tulisydän
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 17:04  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Snadistisadisti kirjoitti:
Kertokaapa ihmiset näkemyksenne/käsityksenne aiheesta polyamoria. Totta vai tarua? Mahdollista vai mahdotonta? Miksi vai miksi ei?


Miksi ei? Ruotsissa on paljon pariskuntia, joissa on mm. kolmenkimppa, enkä näe siinä mitään tuomittavaa ja huonoa.

Mua itseäni kiehtoo tuo polyamoria suuresti. Näkisin, että se on mahdollista. Mutta tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vannotaan yksiaviosuuden nimeen, henkeen ja vereen, tätä mallia ei kovin suopeasti katsota - ainakaan missään pikkukylässä.

Tälläinen kolmen tiimi pelaa oikein hyvin, mikäli kaikki osapuolet ovat avoimia ja rehellisiä toinen toisilleen. Jos ongelmia syntyy, jauhot puhutaan suoriksi.

Tällainen tapa elää, vaatii vapaamielista ja elämän suuret koettelemuksista selvinneitä yksilöitä. Ihmisiä, jotka osaavat katsoa asioita laajasti ja kunnioittaen elämää.
Kapea-alaiset elämänkatsomuksen omaavat ihmiset eivät monirakkauteen pysty.
Yksilön on omattava muuntautmiskykyä ja suvaitsevaisuutta.
Tässä joitakin ajatuksia

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 18:00  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Sadistinen Mies Very Happy
Kiitoksia linkistä!

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 18:50  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Täysin kulttuurisidonnainen asia - en näe mitään muuta syytä miksei moinen voisi olla toimiva ratkaisu (ja onkin, monissa itämaisissa kulttuureissa).

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 19:30  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Mielenkiintoista nähdä näinkin paljon positiivista ajattelua aiheen tiimoilta. Itse olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla, että mahdollistahan se on ja varmasti voi onnistua. Vaatii kyllä onnistuakseen varmasti ihan helvetin paljon panostamista kaikilta osapuolilta. Jopa enemmän kuin tavallinen parisuhde, sillä kaikkia pitäisi kyetä huomioimaan tasapuolisesti.

Varmastikaan pieni asia ei olisi suhteen osapuolille myöskään maassamme vallitseva kulttuuri, jossa ei ilmiö ole lainkaan tavallinen. Toisaalta, olen ajatellut sitäkin, että jos tämäntyyppinen juttu sattuisi omalla kohdalla onnistumaan, niin voihan sitä muuttaa muualle. Maailmassa on vielä paljon tilaa avarakatseisille ihmisille.
Läheisten ja ystävien suhtautuminen olisi alkuun varmasti myöskin kriittistä. Tämä korjautuisi ajan kanssa, jos ko. ihmiset ovat tuttavuuden arvoisia.

Elämänkatsomukseeni tällainen suhde sopisi mitä mainioimmin, moninkin tavoin. Me elämme täällä vain kerran ja siitä on jokaisen tavallaan otettava kaikki irti tai kuoltava oikeastaan koskaan elämättä.


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cowboi45
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 20:40  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

hmmm....yksiaivoisena vaikea sanoa....uskoisin että se ihmisen yksi "paheista" saattaisi nostaa päätään..kilpailuvietti...kateus ehkä myös... Confused tehköön (yrittäköön) muut mitä haluaa ... Smile

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 21:07  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

cowboi45 kirjoitti:
hmmm....yksiaivoisena vaikea sanoa....uskoisin että se ihmisen yksi "paheista" saattaisi nostaa päätään..kilpailuvietti...kateus ehkä myös... Confused tehköön (yrittäköön) muut mitä haluaa ... Smile

Voi noinkin olla Kaupoi

Mutta täysi avoimmuus ja asioista puhuminen, reiluus, toveruus, tasaveroisuus, tasapuolisuus ja monirakkauteen panostaminen, niin kuin Sadistinen Mies tuossa mainitsi, tekee suhteesta hyvinkin toimivan. Mustasukkaisuus, kilpailu, kateus näistä kaikista on puhuttava HYVIN SUORAAN, mikäli niitä ilmenee
Suhteessa on myös kestettävä negatiivisia tuntemuksia kaikkiaan.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti-Ahmed
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 22:07  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Harmi etten omista kilpakamelia. Hyvästä kamelista sais kaksi vaimoa. Laughing
Takaisin alkuun
Jatta
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 22:58  Vastaa lainaamalla viestiä
Mielihyvän maanikko


Liittynyt: 16 Lok 2006
Viestejä: 84

Snadistisadisti kirjoitti:
Kertokaapa ihmiset näkemyksenne/käsityksenne aiheesta polyamoria. Totta vai tarua? Mahdollista vai mahdotonta? Miksi vai miksi ei?

Koskapa aihe on sangen tuntematon, tässä kaksi linkkiä aiheeseen, toinen on tynkä-artikkeli suomeksi, toinen kokonainen lontoon murteella.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Polyamoria
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyamory


Snadistisadisti@luukku.com


Kyllä mä pystyisin tollaiseen. Ehkä mä sit oon vähä outo.. Embarassed
Ja kauheeta myöntää mut oon ollu tän tapaisessa.... että silleen..
*katoaa maan alle muiden ihmisten pahoja katseita*

_________________
Minua ei voi selittää, minut täytyy kokea Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cowboi45
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 23:08  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

Nymfotar kirjoitti:

Voi noinkin olla Kaupoi

Mutta täysi avoimmuus ja asioista puhuminen, reiluus, toveruus, tasaveroisuus, tasapuolisuus ja monirakkauteen panostaminen, niin kuin Sadistinen Mies tuossa mainitsi, tekee suhteesta hyvinkin toimivan. Mustasukkaisuus, kilpailu, kateus näistä kaikista on puhuttava HYVIN SUORAAN, mikäli niitä ilmenee
Suhteessa on myös kestettävä negatiivisia tuntemuksia kaikkiaan.
eli kysymys EI ole ahneudesta...tai halusta muodostaa ihmisestä "statussymboli".. jos noin haluaa ajatella ..miksi tyytyä kahteen ..kolme kenties ..tai peräti sata ..mielenkiinnolla selailen tulevaisuudessa ikean luetteloa ..josko löytyy yli 160 leveitä sänkyjä... Very Happy ..tähänkö on tultu...ruvetaan puhumaan "rakkaudenylisyönnistä"... Repeää

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 29.11.2006, 23:20  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Jatta kirjoitti:
Kyllä mä pystyisin tollaiseen. Ehkä mä sit oon vähä outo.. Embarassed Ja kauheeta myöntää mut oon ollu tän tapaisessa.... että silleen..
*katoaa maan alle muiden ihmisten pahoja katseita*

Pisteet kotiin. Jos jaksat jakaa kokemuksiasi tuosta suhteen tapaisesta syvemminkin, olisin sangen kiinnostunut. Siis ihan käytännön asioista, ongelmista ja niiden ratkaisuista etc. Elittekö muuten ihan saman katon alla, vai erillänne jne.

Koskaanhan ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan. Ei varsinkaan huomenna.


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 30.11.2006, 6:55  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

cowboi45 kirjoitti:
eli kysymys EI ole ahneudesta...tai halusta muodostaa ihmisestä "statussymboli".. jos noin haluaa ajatella ..miksi tyytyä kahteen ..kolme kenties ..tai peräti sata ..mielenkiinnolla selailen tulevaisuudessa ikean luetteloa ..josko löytyy yli 160 leveitä sänkyjä... Very Happy ..tähänkö on tultu...ruvetaan puhumaan "rakkaudenylisyönnistä"... Repeää

Niin, miksipä tyytyä kahteen tai kolmeen? Hyvä kysymys.

Itse ajattelen niin, että yksi ihminen ei millään muotoa voi antaa sitä kaikkea, mitä esimerkiksi kaksi voi.

Näkisin kuitenkin tässä sen, että kysymykseesä ei ole seksuaalinen hurjastelu. Vaan elämänkatsomus ja -tapa.
Näissä liitoissa ollaan uskollisia keskenään, eli näissä ei ole kysymyksessä satunnaissuhteesta.
Jos me voimme toteuttaa monirakkautta, silloin todennäköisesti syrjähypyt ja pettämiset vähenevät huimasti.

Todellista rakkautta - siis tarkoitan todellista, ei voi millään muotoa ylisyödä . Ei minun mielestäni. Toistan taas: Rakkaus ON. Ei rakkautta ansaita, se on. Ja kuuluu jokaiselle ihmiselle ja elämälle.

Menee hieman offiksi, mutta jos aletaan miettimään sitä, mitä ihminen ansaitsee, ansaitseeko kukaan rakkautta? EI. Jos elämänkatsomus perustuu ja -periaate ansioille saada jotakin, silloin ollaan pahasti metsässä.
Kukin ajattelee tavallaan. Ja mikään ajattelutapa ei ole väärä - kaikki on yhtä oikeita.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 30.11.2006, 13:37  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Yhdyn tässä asiassa Nymfottareen... Wink

Kolmen ihmisen yhteiselo on melkoinen kummajainen Suomenniemellä, jo ajatustasollakin. Se onkin tällä hetkellä suurin ongelmamme asiaa eteenpäin vietäessä. Tuomituksi tulemisen pelkääminen. Itseäni ei voisi juurikaan vähempää kiinnostaa, tuomitseeko joku elämässäni tekemäni valinnat vai ei. Naisiani kyllä. Toivonkin voivani antaa heille molemmille rohkeutta ottaa ratkaiseva askel eteenpäin.

Ansaitsisinko rakkautta? Mielenkiintoinen kysymys sinänsä, vaikkakin järjetön. Rakkautta on tai sitä ei ole, sitä ei ansaita kuten mitaleita.

Olisiko toinen puoliso sitten statussymboli? Jollakin tasolla pieni ylpeyden pilkahdus varmasti tulisi väistämättä mieleen, kun kävelisi puoliso molemmissa kainaloissa kesäisellä kadulla. Toisaalta, sama ilmiö tapahtuu jo nyt, kun kuljeskelen ihastuttavan vaimoni kanssa samankaltaisissa tilanteissa.

Kuitenkaan kysymys ei ole oman egon pönkittämisestä. Ei saa olla. Ei voi olla. Ei ainakaan, jos haluaa suhteen toimivan. Kuinka koskaan voisi kuvitella suhteen toimivan, jos kohtelee naistaan kuin objektia vainen? Joskus sänkyleikeissä se on ihan jees, mutta "oikeassa" elämässä sitä ei saa tapahtua.

Olisiko tuolloin tarvetta avio+avoliiton ulkopuolisiin suhteisiin. Tuskin läheskään siinä mittakaavassa kuin tähän saakka. Kun katselen yhteisiä vuosiamme taaksepäin, huomaan kiirutta olleen. Huh sentään Embarassed ...

Kysymys on hyvin pitkälti siitä, että uskomme vaimoni kanssa vakaasti, että jos kohtaamme oikean ihmisen, josta molemmat pitävät ja joka tekee meihin syvän vaikutuksen henkisesti... Miksi emme jakaisi elämäämme hänen kanssaan ja ottaisi häntä osaksi perhettämme?

Tulipas sekavaa tekstiä, harvinaisen sekavassa järjestyksessä.


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 4
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker