Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 5 Yht. 6
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  X-files

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  X-files  ~  Takså.
assa
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 0:20  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Anonymous kirjoitti:
Miks monet puhuu heti ruotsalaisista kun puhutaan ruotsinkielestä?Suomenruotsalaisilla ei ole kielen lisäksi mitään yhteistä niitten kanssa.


On, sukujuuret.

Tuskin susettisavolainen alkaa lämpimikseen puhumaan ruotsia ja päättää alkaa suomenruotsalaiseksi.

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Badman
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 0:31  Vastaa lainaamalla viestiä
Kama-Sutran Guru


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 454

cowboi45 kirjoitti:
..mutta opetetaanko neljää kieltä vai puhuvatko neljää kieltä...miten toi suo men kieli historia ,menikö se edes oikein...vituttais jos olen jotain edes tietänyt ...c´om fuck my day... Laughing


No haloo! Luuletko että Baskit lähettää lapsensa Espanjan kieliseen kouluun mielluumin kuin baskin kieliseen? tai arvaappa opetetaanko Katalonian kouluissa pakkokatalaania vai pakkoespanjaa kun kumpaakin on pakko osata heidän omassa maassaan.
Ei mikään kirjakieli säily ellei sitä kouluissa lapsille opeteta.

Milläs kielellä Sveitsin ranskankielisillä alueilla kouluissa opiskellaan, saksaksi, italiaksi vai espanjaksi? Kai nyt muutamalle miljoonalle ihmiselle ainakin joku opinahjo saadaan heidän omalla kielellään Smile

Sitäpaitsi oikeat cowboyt eivät peräänny vaikeuksien edessä Smile
Ja parhaat länkkärit onvat italialaisten tekemiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Badman
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 0:36  Vastaa lainaamalla viestiä
Kama-Sutran Guru


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 454

assa kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Miks monet puhuu heti ruotsalaisista kun puhutaan ruotsinkielestä?Suomenruotsalaisilla ei ole kielen lisäksi mitään yhteistä niitten kanssa.


On, sukujuuret.

Tuskin susettisavolainen alkaa lämpimikseen puhumaan ruotsia ja päättää alkaa suomenruotsalaiseksi.


Heh heh Smile just viikonloppuna eräs ruotsalaisen kanssa naimisissa oleva ja ruotsia äidinkielenään puhuva hemmo sanoi itseasiassa olevansa savolaista sukujuurta, jota hänen sukunimensäkkin edusti.
Kyllä se aika luontevaa on ollut kielen muuttuminen ruotsiksi jos savosta on muutettu täysin ruotsinkieliselle paikkakunnalle, ainakin sen 2. sukupolven osalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Härski
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 0:48  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Anonymous kirjoitti:

Jos minä puhun suomenruotsia ruotsissa niin useimmat ei edes ymmärrä että se on ruotsia vaan rupeaa vastailemaan englanniksi, tosi juttu on tullut koettua monta kertaa (kaikki tututkin sen kokenut).


Sun tarvii vähän opetella riikinruotsia, mulle ei ole koskaan käynyt noin. Ainoastaan Malmöössä joku tulee kysymään olenko Tukholmasta kotoisin kun puhun niiden kanssa Very Happy

Minusta ruotsalaiset on ihan ok ja samoin ruotsia suomessa puhuvat. Ehkä vähän herkkänahkaisia on jotkut suomenruotsalaiset mutta minusta ok porukkaa.

Ruotsalaisia kohtaa mulla on kiitollisuudenvelka. Mun isoisä (muutamia sukupuolvia ylöspäin) sai aikoinaan Ruotsin kuninkaalta palkinnoksi sukunimensä taisteltuaan tämän rinnalla 30-vuotisessa sodassa. (Silloin suomessa oli vain Antti Antinpoikia jne) Niiltä ajoilta lähtien on meidän suvussa ollut positiivinen asenne ruotsalaisiin.

Taisi olla joku Assan esi-isä siellä 30-vuotisessa sodassa se jonka listimisestä tuo sukunimi palkinnoksi meidän sukuun silloin tuli Repeää

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 0:53  Vastaa lainaamalla viestiä






assa kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Miks monet puhuu heti ruotsalaisista kun puhutaan ruotsinkielestä?Suomenruotsalaisilla ei ole kielen lisäksi mitään yhteistä niitten kanssa.


On, sukujuuret.

Tuskin susettisavolainen alkaa lämpimikseen puhumaan ruotsia ja päättää alkaa suomenruotsalaiseksi.

Se nyt taitaa olla vaan niin että koko suomen kansalla on sukujuuria sekä ruotsista attä venäjästä, sunkin veressä on aivan varmasti ruotsalaisuutta.

Minä puhuin nykytilanteesta, ruotsissa eri kulttuuri kuin meillä täällä.
Takaisin alkuun
cowboi45
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 6:24  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

Badman kirjoitti:


Sitäpaitsi oikeat cowboyt eivät peräänny vaikeuksien edessä Smile
Ja parhaat länkkärit onvat italialaisten tekemiä.
kieliasia on näköjään halliinnassa ....ainakin ulkomaankielet Laughing ...olet tainnut katsella liikaa italialaisia länkkäreitä...tosin on siellä viisi hyvää(kolme Leonen ohjaamaa,kaksi Sergio Corbuccin)yleisö äänestyksissä (ja oma suosikkini ) on amerikkalainen Howard Hawksin Rio Bravo...ps.oikeat pahikset käyttävät housuja italialaisissa länkkäreissä ..paitsi Terence Hillin Trinityissä joissa hän pyytää pahiksia näyttämään alushousunsa....... Very Happy ..niin se suomenkieli on edelleen käsittelemättä...käsitellään se sitten kun palaat espanjasta... Cool

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 9:29  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Badman kirjoitti:

Outokumpu ja Martonvaara ovat muuten Pohjois-Karjalassa eikä Pohjois-Savossa Smile
Oikein hyvä Pahis
Korjasi kömmähdykseni. Mulle nuo paikat ovat melkolailla samansuuntaisia.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 11:05  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Anonymous kirjoitti:
assa kirjoitti:

On, sukujuuret.

Tuskin susettisavolainen alkaa lämpimikseen puhumaan ruotsia ja päättää alkaa suomenruotsalaiseksi.

Se nyt taitaa olla vaan niin että koko suomen kansalla on sukujuuria sekä ruotsista attä venäjästä, sunkin veressä on aivan varmasti ruotsalaisuutta.

Minä puhuin nykytilanteesta, ruotsissa eri kulttuuri kuin meillä täällä.


Sinä kysyit, minä vastasin - ilman kummempaa analysointia.

Tämä koko keskustelu vain koittaa vängätä kuin väkisin jonnekin ruotsalaisia kohtaan kohdistuvaan rasistisuuteen ja suvaitsemattomuuteen. Josta ei alunperin ollut lainkaan kyse, vaan siitä faktasta että minä olen tyytyväinen pärjätessäni kotimaassani omalla äidinkielelläni, eikä minun ole pakko hallita yhteiskunnan määrittelemää "toista äidinkieltä".

_________________
dont show her you want - make her want you
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Valokuvaja
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 17:07  Vastaa lainaamalla viestiä
Romantiikan ruumiillistuma


Liittynyt: 13 Tou 2006
Viestejä: 44
Paikkakunta: Pohjanmaa

Hejja Sverige ..
Siellä asu hyvänäkösiä tyttöjä !!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Badman
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 23:08  Vastaa lainaamalla viestiä
Kama-Sutran Guru


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 454

Tulisydän kirjoitti:
Badman kirjoitti:

Outokumpu ja Martonvaara ovat muuten Pohjois-Karjalassa eikä Pohjois-Savossa Smile
Oikein hyvä Pahis
Korjasi kömmähdykseni. Mulle nuo paikat ovat melkolailla samansuuntaisia.


Mullekkin Tampere ja Turku ovat ihan sama kaupunkia. Maarianhaminakin on ihan siinä vieressä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Badman
LähetäLähetetty: 7.2.2007, 23:29  Vastaa lainaamalla viestiä
Kama-Sutran Guru


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 454

Tuli muuten mieleeni hyvä juttu tästä ruotsinkielellä prassailemisesta, jota siis harjoittaa yleensä suomen suomalaiset.

Oltiin laivalla tulossa ruotsista tai menossa sinne, en muista. No joku Tamperelainen jo elämää nähnyt nainen esitteli ruotsalais tuttavilleen tampereen murretta, sitä nääsnääs-skeidaa. No söin viereisessä pöydässä ihan coolina vaikka tämä pitkästyttävä ja kovaääninen paskanjauhanta vähän ärsyttikin.

No meni muutama tunti ja sama ämmä tuli minua yökerhossa pyytämään tanssimaan, ruotsiksi, vaikka kuuli minun puhuvan kaverini kanssa suomea. No vastasin ystävällisesti"Jag talar inte svenska" No nainen jatkaa ruotsiksi että "du måste inte sprata bara dansa" tai jotain sinne päin.
Empä voinut olla kysymättä, että mistäs lähtien siellä Tambereeeella on nääs tuota ruottia ruvettu vaan puhumaaaan nääs nääs Smile Nainen hävisi kyllä äkkiä kuvasta Repeää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
.-iisi-.
LähetäLähetetty: 8.2.2007, 13:02  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





Härski kirjoitti:
Ruotsinvallan aika oli parempi kuin venäjänvallan aika, meinaan jos valita tarvii.

Kyllä noi ruottalaiset on ihan ok kansa, paitsi että ne rakentaa niitä saapeja ja volgia siellä.


Nyt on ihan pakko olla eri mieltä. Olen tästä usealla foorumilla tulisesti kirjoittanutkin =)

Ruotsalaiset pitivät ja pitävät yhä (vrt. Susanna Alakoski, ruotsinsuomalainen kirjailija joka sai Ruotsin suurimman kirjallisuuspalkinnon, Augustin) suomalaisia kakkosluokan kansalaisina. Ruotsin vallan alla me enempi temperamenttiset, jukuripäiset ugrit tukahdutettiin hiljempaa mutta siltikin. Me taistelimme etulinjoissa tarvittaessa, me tuotimme maitoa ja leipää, meidän kansallista perintöämme tukahdutettiin.. totta kai kansallinen herääminen Euroopassa tuli vasta 1800-luvulla, jolloin olimmekin Venäjän vallan alla, mutta joka tapauksessa on mielestäni sanottava, että ainaista arvaamattomuuttaan lukuun ottamatta Venäjä teki paljon enemmän - ja tietysti Aleksanteri II:n ansiosta eniten - Suomen rakentamiseksi kansakunnaksi muiden joukossa kuin de jävla svenska härror koskaan.
Takaisin alkuun
Tulisydän
LähetäLähetetty: 8.2.2007, 13:05  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Badman kirjoitti:
Tuli muuten mieleeni hyvä juttu tästä ruotsinkielellä prassailemisesta, jota siis harjoittaa yleensä suomen suomalaiset.

Oltiin laivalla tulossa ruotsista tai menossa sinne, en muista. No joku Tamperelainen jo elämää nähnyt nainen esitteli ruotsalais tuttavilleen tampereen murretta, sitä nääsnääs-skeidaa. No söin viereisessä pöydässä ihan coolina vaikka tämä pitkästyttävä ja kovaääninen paskanjauhanta vähän ärsyttikin.

No joo Pahis
Miulle kaekki murteet o rikkaus, tokkiisa. Mie käetän savonmurretta erään tuttuni kanssa, kun viestitämme. Hää korjoo mu savonmuan keelivirheet ja mää opetan sille, nääs, tätä Mansen muretta, tiäksää?
Ja jos ajattelloo mieheni juuret on jossain savossa.
Esimerkiksi:
Hän huuhtoo, sanoo: "mä huuhon" Minä: "mää kyä virutan"

Kun Itä-Suomessa viruttaa -sana tarkoittaa venyttää. Täällä se merkitsee huuhtomista.
Joten eläköön murteiden rikkaus Peukku

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 8.2.2007, 17:14  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Badman kirjoitti:

Mullekkin Tampere ja Turku ovat ihan sama kaupunkia. Maarianhaminakin on ihan siinä vieressä Very Happy
Tampere on pohjoisempana, Turku on rannikkokaupunki. Maarianhamina Ahvenanmaalla? Siitä ei tietoa.

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski
LähetäLähetetty: 8.2.2007, 18:54  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Tulisydän kirjoitti:
Tampere on pohjoisempana, Turku on rannikkokaupunki. Maarianhamina Ahvenanmaalla? Siitä ei tietoa.


Noh - se Ahvenanmaa on joku kaupunki Maarianhaminan saaristossa Idea

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 5 Yht. 6
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  X-files

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker