Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 3 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Yleinen keskustelu  ~  Eläin vs. ihminen (split)
BigBigGirl
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 9:21  Vastaa lainaamalla viestiä
Pokestara


Liittynyt: 22 Jou 2006
Viestejä: 803

Vaiks täs nyt keskustellaan lemmikki vs ihminen ja mikä kumpasenkin paikka elämäs on niin voi olla et kyse on laajemmastakin asiasta. Nämä on sellasia arvo/etiikka kysymyksiä?

Cessie ja Tulisydän ainakin kannattaa tasaarvoa luontokappaleiden välillä ja harmoniaa ja muilla taitaapi olla tämä ajattelu et ihminen on muiden luontokappaleiden yläpuolella, parempi jne. Ihmisellä on etuoikeuksia suhtees muihin luontokappaleisiin kun on vain ihminen.

Vallankäytössä ei ole minusta mitään vikaa, mut sitä on hyvä osata käyttää viisaasti. Kaikki ei valitettavasti osaa käyttää valtaa ja tapahtuu kamalia ylilyöntejä.

Mul ei tää himas koirat nuku mun vieres ku olen niin nirppanokka, etten tykkää koiranhajuisesta tyynystä. Tiedän kyllä et moni asuu täysin sopusoinnussa elämiensä kanssa, jolloin eläin saa liikkua kotona joka paikas ja jakaa näin kodin ihmisten kanssa.

Kuitenkin kyl mä haluan välttää sitä ajatusta et ihminen olisi muiden luontokappaleiden yläpuolella - tämä on ehkä enempikin henkistä ajattelua kuin et ottaisinko mä mun karvaset pojat mun kainaloon yöksi. Usein ihmettelen neroutta mitä eläimissä on - elämillä on niin herkät vaistot ja viisaus on jotain niin ihmeellistä. En tarkoita sellasta viisautta mitä me ihmiset arvostetaan esim. tottelevaisuutta vaan esim. sosiaalista viisautta ja empatiaa. Ihmisellä on paremminkin minusta paljon opittavaa muulta luonnolta kuin päinvastoin.

_________________
BBG <3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Snadistisadisti
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 12:32  Vastaa lainaamalla viestiä
Aurinkokunnan seksivalistaja


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 1322

Lemmikki on (onneksi) useimmille omistajilleen tärkeä perheenjäsen, olento jonka olemassaolo huomioidaan siinä missä muidenkin ja jonka hyvinvointi on kaikkien perheenjäsenten asia. Se, että kotona on lemmikki on mielestäni esimerkiksi lasten kannalta hyvä asia, joka opettaa ajattelemaan ettei aina voi tehdä vain kuten itse haluaa vaan että joskus pitää kantaa vastuu muistakin.

Meillä on kotona kaksi kissaa. Molemmat ovat omistajiensa hylkäämiä, toinen ns. kesäkissa ja toinen pentuna kylmään talveen jätetty reppana. Kumpainenkin oli enemmän tai vähemmän villiintynyt ja sekaisin, kun otimme ne kotiimme. Ovat sittemmin rauhoittuneet ja tulleet varsin seurallisiksi, mikä on vaatinut paljon aikaa ja huolenpitoa.

Nämä lemmikit ovat luonnollisesti tärkeä osa perhettä kokonaisuutena, eikä niistä luovuta ellei ole aivan pakko. Kuitenkin, jos vaikka joku lapsista saisi kissa-allergian, kyllä kissa saisi lähteä, ei lapsi. Jos joku tekisi toisenlaisen valinnan, pitäisin sitä ihan saatanan sairaana.

Minä en anna kissojen nukkua sängyssäni (joten ne nukkuvat siinä silloin kun en ole kotona, eivät mitään tyhmiä eläimiä), enkä kiivetä pöydille (eli pöydillä kiipeillään vain öisin). Tasa-arvoa on se, että lapsetkaan eivät saa kiipeillä pöydillä ja nukkuvat yönsä omissa sängyissään. Ovatko siis kissat tasa-arvoisempia kuin lapset? Shocked

Eivät kuitenkaan. Jos tulipalosta pitää pelastaa jompikumpi , niin kyllä tyttöystävä lähtee ulos ja kalat saavat keittyä akvaarioonsa, tai poika pelastuu ja marsu pariloituu pikkuiseen häkkiinsä.

Olkoon sitten niin, että olen lajisti ja sitä mieltä, että ihminen on eläintä tärkeämpi. Kannattaa miettiä omalle kohdalleen miltä tuntuisi, jos laivan upottua pelastusmiehistö nostaisi helikopteriin sinun sijastasi naapurin mustin, koska se on ihan yhtä tärkeä. Kumma juttu muuten, miten paljon arvomaailmaan vaikuttaa se, kun joutuu katsomaan kuolemaa silmiin.


Snadistisadisti@luukku.com

_________________
- Etsi rajojasi ja löydä ne. Sitten voitkin ottaa vielä yhden askeleen ja ylittää ne -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tulisydän
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 13:09  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 3404

Sadistinen Mies kirjoitti:

Olkoon sitten niin, että olen lajisti ja sitä mieltä, että ihminen on eläintä tärkeämpi. Kannattaa miettiä omalle kohdalleen miltä tuntuisi, jos laivan upottua pelastusmiehistö nostaisi helikopteriin sinun sijastasi naapurin mustin, koska se on ihan yhtä tärkeä. Kumma juttu muuten, miten paljon arvomaailmaan vaikuttaa se, kun joutuu katsomaan kuolemaa silmiin.
Aika kärjistettyä tekstiä, Sadisti. Mutta totta, kyllä sitä ihmisen pelastaa, jos muuta ei ehdi. Sehän on aivan selvä juttu.
Mutta itse en halua laittaa ihmistä ja eläintä vastakkaisasetteluun. Palaan kohta.... kuvalla.....
Ensin PetePoju

Smart edessä, hieman epäselvä kuva

Minä ja Pete

_________________
~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BigBigGirl
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 13:46  Vastaa lainaamalla viestiä
Pokestara


Liittynyt: 22 Jou 2006
Viestejä: 803

Snadistisadisti kirjoitti:
Kumma juttu muuten, miten paljon arvomaailmaan vaikuttaa se, kun joutuu katsomaan kuolemaa silmiin.


Totta, erilaiset tapahtumat ihmisen elämäs vaikuttaa ihmisen ajatteluun ja arvoihin/arvostuksiin. Tuohon kuoleman kokemiseen voisi lisätä myös syntymän, mikä minuun on vaikuttanut hyvin syvästi. Myös listaan voisi lisätä mm. aiemmin täällä keskustelun alla olleen teeman eräänlaisesta "henkisestä kuolemasta" eli väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön/insestin.

Vaikkei voi tietysti toivoa vaikeuksia elämään kenellekään, mutta jälkeenpäin ajateltuna näkee surussa myös iloa...

_________________
BBG <3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
.-iisi-.
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 14:44  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





cessie kirjoitti:
Doh, mun koirani on Virosta, ja olenkin joutunut aika paljonkin tutustumaan Virolaiseen kulttuuriin, kuten myös koiraharrastukseni (rescue-työ) kautta myös Venäläinen ja Espanjalainen kulttuuri on tullut tutuksi juuri eläintenpidon osalta.

Onneksi ainakin esim. Virossa asenteet ovat eläimiä kohtaan muuttumassa kiitos pitkä jänteisen valistustyön jota Virolaiset eläinihmiset ovat jo tovin aikaa tehneet niin kouluissa kuin muuallakin. Romaniassa myös valistusohjelma ja sterilointi kampanjat ovat nousussa.
Ajatusten muutoksen pitää lähteä ihmisistä itsestään ja toivon että hiljakseen elämän tavat ja ajatukset muuttuvat noissakin mainitsemissasi maissa.


Joo, mutta ei niitä tapoja ja ajatuksia kannata muuttaa lemmikkieläimien kohtelun suhteen ensisijaisesti ihmisten kohteluun ja hyvinvointiin verrattuna. Romaniassakin olisi todella monta paljon tärkeämpää ongelmaa.

cessie kirjoitti:
Olenpa ajatellut joskus aikoinaan tuota haluaisiko koirani olla vapaana, ei,se ei halua, sen elämän alkutaival on ollut raskasta nimenomaan vapaana. Hiljakseen me etenemme jotta saamme luottamuksen ihmisiin takaisin.


Tämä ei nyt liity sinuun suoranaisesti, mutta tulipa mieleen Brigitte Bardot, joka kävi Kosovossa ja Bosniassa, ja kauhisteli kulkukoirien julmaa kohtaloa. Vaati muutosta. Hän ei kuitenkaan sanonut sanaakaan esim. paikallisten orpokotien kammottavuudesta eikä halunnut ihmisille mitään apua, vaikka asiat olisivat kuinka huonosti. Tuota minä kutsun todellisuudesta vieraantuneen haihatteluksi. Antaisi sitten rahojaan vaikka kumpaankin tarkoitukseen, mutta mieluiten orpolapsille ensin!

cessie kirjoitti:
Rescue työssä nään juuri sitä ihmisten pahuutta. Ei välttämättä se ettei arvosteta eläintä sen kummemmin, vaan se että sitä saa hakata potkia yms.. se ei mene mun kaaliin,ei sitten lainkaan, jos et arvosta jotain sen pahoinpiteleminen on silti sairasta ihmiseltä. jos et pidä jostain huutavasta kakarasta et sä kuitenkaan mene sitä lyömään ja potkimaan, vaiko?


Ai mä luulin, että koulutat rauniokoiria.. kun puhuit Rescue-työstä. Siis pelastat eläimiä? Ei siinä mitään vikaa ole, mutta suuntaisin energiat varsinkin köyhemmissä maissa ihan muualle ja ampuisin kulkukoirat. Ennen kuin sanot, että ei saa ampua, muistakaamme, että esim. sodan runtelemilla alueilla kulkukoirat väistämättä alkavat syömään ruumiita, levittämään tauteja, muodostamaan laumoja ja jopa hyökkäämään laumoissa ihmisen, siis lihantuottajan kimppuun.

cessie kirjoitti:
En todellakaan usko että pystyn koskaan parantamaan tätä maailmaan, niitä jotka yrittävät parantaa sitä on tuplasti vähemmän kuin niitä jotka eivät tee asioille mitään. Omalta osaltani pienin teoin, kuten kunnioittamalla kaikkea elämää, majoittamalla kotiini koiran joka on sillä hetkellä koditon, Kaikkeen en pysty, jokainen taistelee keinoillaan. Arvostan suuresti niitä ihmisiä jotka todellakin uhraavat kaiken ajatukselleen, itse en vain vielä pysty siihen. (kettutytöille kaikki arvostus)


Uskot uskot, ethän sä muuten sitä rescue-työtä tekisi?

Kettutytöt.. olen ehdottomasti sitä mieltä, että 99,99% meistä EI tule koskaan olemaan turkiksen tarpeessa. En pidä tarhauksesta. Mutta tarhattujen eläimien kärsimys ei todellakaan välttämättä lopu tai paljoakaan helpotu niiden vapautuessa luonnon armoille. Animaliassa ts. noissa ryhmissä, kuten missä tahansa radikaaliporukassa, on liian paljon pelkän paskapropagandan nielleitä laumasieluja, jotka uskovat oikeisiin asioihin mutta toimivat väärin keinoin. Tää on taas vähän sama juttu kuin homouden promoaminen tai muotiuttaminen ja kasvissyömisen ylentäminen ykkösvaihtoehdoksi kaikille.

cessie kirjoitti:
Mä toivon että jos joskus asun etelässä se ei muuta mua niin paljon että arvoni ja vakaumukseni muuttuisi, en tahdo olla niin heikko että muut pääsevät muuttamaan ajatuksiani.


Elämänarvoni ovat muuttuneet siten, että toivoisin ihmisten suovan yhtä helposti varsinkin omalle perheelleen (mutta myös muille em. lähimmäisille) aikaa, vaivaa ja huomiota, jotta kaikilla ihmisillä olisi parempi fiilis. Tämä on se kouriintuntuva ero. En hyväksy heidän tapaansa käsitellä koiria tai kissoja sinällään, kun olen pienestä pitäen tottunut suomalaiseen tapaan, mutta ymmärrän mistä se heillä johtuu.

Olen itse kouluttanut edellisen koiramme jäljelle ja tokoon, käynyt missikisoissa ja sieltä 2. saatuani saanut koiran käyttövalioksi. Olen nukkunut koiran vieressä jne. Asia ei ole minulle vieras, mutta jos taas kerran ihminen kaipaisi samalla huomiota, pitäisi mielestäni sen lemmikin automaattisesti jäädä silloin kakkoseksi.
Takaisin alkuun
.-iisi-.
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 14:52  Vastaa lainaamalla viestiä
Vieras





BigBigGirl kirjoitti:
Usein ihmettelen neroutta mitä eläimissä on - elämillä on niin herkät vaistot ja viisaus on jotain niin ihmeellistä. En tarkoita sellasta viisautta mitä me ihmiset arvostetaan esim. tottelevaisuutta vaan esim. sosiaalista viisautta ja empatiaa. Ihmisellä on paremminkin minusta paljon opittavaa muulta luonnolta kuin päinvastoin.


Eläin on kerännyt geeneihinsä ja vaistomuistiinsa.. ts. rotumuistiin, miten sitä haluaakin kutsua, runsaasti periytyvää tietoa selviytymisestä. Ihminen on varmaankin hukannut tätä perustietoa suorassa suhteessa jalostuksensa määrään, eli 50. sukupolvessa muualla kuin metsässä tai saunakodassa syntynyt engelsmanni on vielä enemmän pihalla luonnosta ja sen laeista ja tavoista kuin suomalainen Cool

Olet varmasti oikeassa siinä, että ylemmyydentunteemme on helposti tuhottavissa, jos luontoäiti niin haluaa. Silti, jos EMME olisi kehittäneet "sivistykseen" liittyviä uusia lajimuistiamme ja vaistojamme nykyisellä tavalla, emme itse kykenisi selviytymään tällaisessa yhteiskunnassa.. ehkä. Kannatan sinänsä luonnonmukaistumista, varsinkin jos fuusioenergian salaisuus ei pikaisesti selviä tai tapahdu jotain muuta niin käänteentekevää, että ihmiskunta kykenisi kansoittamaan muitakin planeettoja, dumppaamaan roskansa ja paskansa vaikka Alpha Centauriin, ja vähentämään ongelmiensa määrää noin yleisesti.
Takaisin alkuun
BigBigGirl
LähetäLähetetty: 26.4.2007, 16:27  Vastaa lainaamalla viestiä
Pokestara


Liittynyt: 22 Jou 2006
Viestejä: 803

.-iisi-. kirjoitti:
Olet varmasti oikeassa siinä, että ylemmyydentunteemme on helposti tuhottavissa, jos luontoäiti niin haluaa.


Mä ajattelen silleen et ei "luontoäiti kosta" - kostaminen on sitä "ihmisen jalostumisen tulosta", mutta pää voi todellakin jäädä vetävän käteen jos unohtaa kunnioittaa luontoa. Haluan ajatella silleen et mitä nopeemmin kehittyneemmäksi tämä yhteiskunta menee niin sitä tärkeämpää on tiedostaa "juurensa" muuten elämä muuttuu kaoottiseksi. Tietoinen juurien vahvistaminen voi olla joku yhteys esim. luontoon, joka "maadottaa" meidän sielua ja ruumista.

Yhteiskunta ja ihmiset sen mukana on herkistynyt kilpailulle sekä jollain tavalla aika itsekeskesillekin arvoille. Kilpailusta ja itsekeskeisyydestä ja vääränlaisesta individualismista seuraa väistämttä yksinäisyyttä. Vastakkain asettelu ihminen vs. lemmikki on tietynlaista kilpailua, vaikka paremmalta tuntuisi rauhanomainen rinnakkaiselo kaikkien "yksilöiden" kesken.

_________________
BBG <3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 3 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker