Keskustelufoorumi - seksikeskustelu


Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Kirjoittaja Viesti
<  Yleinen keskustelu  ~  Kuvan pienennys ongelma!
kosteaneiti
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 18:50  Vastaa lainaamalla viestiä
Halukas


Liittynyt: 22 Tou 2006
Viestejä: 3

Kukahan voisi neuvoa miten ja millä saisin kuviani pienennettyä 500x500 ja noin 20kb ja lisäksi vielä jpeg medium muotoon...

Kiitoksia tiedoista jo etukäteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 22:45  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

Kuulostaa siltä että sinulla ei ole kuvanäksittelyohjelmaa? Ilman sitä tuo ei onnistu.

Voithan heittää minulle webmaster@seksitreffit.fi kuvasi niin pienennän ja palautan.

Jos haluat itse yrittää, niin:

Jos kuvasi ei lataudu pienennä sitä kuvankäsittelyohjelmalla, ja tarkista että se on JPG muodossa. Jos sinulla ei ole ohjelmaa niin etsi vaikka www.download.com ilmaista photo editing software esim StudioLine Photo Basic ohjelmaa.

Useissa ohjelmissa Kuvien kokoa muutetaan _Image size_ komennolla. Tallenna kuvasi _optimized for Web_ tai _save for Web_ tai vastaavalla komennolla (vaihtelee eri ohjelmissa).

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 22:51  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Lataappa koneellesi ilmainen Irfanview:
http://www.irfanview.com/

Kevyt ja helppo kuvienkatseluohjelma, jolla onnistuu myös yksinkertaiset muokkaukset.

Sitten avaat kuvan Irfanviewiin, valitse Image - Resize/Resample. Set new size kohtaan laita kuvan kooksi 500x500. Jos kuva pienentämisen jälkeen näyttää "sumuiselta", valitse kerran Image - Sharpen.

Tämän jälkeen tallenna kuva, File - Save As. Tallennusdialogissa valitse tallennusmuodoksi (Save as type) JPG - JPEG files. Klikkaa sitten nappulaa Options. Välilehdeltä JPEG/GIF säädä liukusäätimellä kuvan laatua kohti lowest suuntaa. Tallenna välillä ja katso onko tiedostokoko riittävän pieni. Ellei, avaa kuva uudelleen ja toista viimeinen vaihe, mutta säädä laatusäädintä vielä pienemmäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
assa
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 22:52  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Hups, Härski ehti väliin. No tuossa kuitenkin lyhyet ja helpohkot ohjeet Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Härski
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 23:18  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

assa kirjoitti:
Hups, Härski ehti väliin. No tuossa kuitenkin lyhyet ja helpohkot ohjeet Laughing

Joo, mutta noi sun ohjeet oli paremmat ja toi ohjelmakin näyttää fiksulta. Pidätän oikeuden laittaa ton sun kirjoituksesi ehkä tonen omakuvaan ohjeeksi noihin pienennysongelmiin? Cool Sopiiko?

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 22.5.2006, 23:23  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Härski kirjoitti:
Pidätän oikeuden laittaa ton sun kirjoituksesi ehkä tonen omakuvaan ohjeeksi noihin pienennysongelmiin? Cool Sopiiko?


Tottakai sopii. Ja voi kirjoittaa kattavampiakin ohjeita, jos tarve vaatii...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cowboi45
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 17:39  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 15 Huh 2006
Viestejä: 1603
Paikkakunta: Ladukas Lataamo

pienenä neuvona voisin sanoa että kannattaa olettaa (mutta ei aliarvioida )ihmisten osaaminen näiden koneiden kanssa...olevan kehnoa ...enkä puhu varmaan yksisteni.. Rolling Eyes Rolling Eyes Wink

_________________
mulla pääsee välillä ihan fiksujakin juttuja...leikkaa talteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Härski
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 17:52  Vastaa lainaamalla viestiä
Horst Nussbaum, poketuottaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 2878

assa kirjoitti:

Tottakai sopii. Ja voi kirjoittaa kattavampiakin ohjeita, jos tarve vaatii...


Joo, nyt olen sun ohjeet laittanut omakuvan FAQ osioon.


cowboi45 kirjoitti:
pienenä neuvona voisin sanoa että kannattaa olettaa (mutta ei aliarvioida )ihmisten osaaminen näiden koneiden kanssa...olevan kehnoa ...enkä puhu varmaan yksisteni.. Rolling Eyes Rolling Eyes Wink


Ja toi on totta että ihmisten osaaminen tietokoneiden suhteen on varsin kirjavaa. Olen aina miettinyt, että peruskäyttäjän ja aloittelijan välillä on Grand Canjonin mentävä aukko ja peruskäyttäjäkin usein tuskastuu aloittelijan kysymyksiin.

Sitten vähän enemmän käyttäneet kuten minä tuskastutaan jopa peruskäyttäjien ongelmiin. Mutta sitten on vielä noi tosimiehet joilta minä kyselen apua kun palvelimet yskii, ne on niin eri sfääreissä että minä joudun jopa sananin muotoilemaan tarkasti että ne ymmärtää oikein mitä tarkoitan kun ongelmaa kuvailen ja voin vain kuvitella miten ne tuskastuu mun jonninjoutaviin kysymyksiini.

Vain silloin tällöin on mun esittämät ongelmat oikeasti haastavia niille ja silloin ne tosin innostuu kovasti. Ja se on mulle suuri menestyksen tunne ja itsetunnon kohotus kun saan edes esitettyä haastavan ongelman noille.

Meidän pitää kaikkien muistaa, että osaamisen tasoa on niin erilaista. Ja usein vielä erikoistunutta, että vaikka joku hallitsee tietokoneista jonkun osa-alueen erittäin hyvin niin silti on toisella osa-alueella Bemarin mentäviä aukkoja.

_________________
"Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
assa
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 18:40  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

Minä taas olen (osittain työnikin puolesta) niin tottunut vääntämään asioita selkeästi neljän millin tukevasta rautalangasta, että tutuilta menee välillä hermot... Joskus kun sattuu alkamaan selittämään jotakin proseduuria tutulle joka ei ole ihan käsi tietokoneiden kanssa, sieltä saa äkkiä aika kyynisen katseen ja tokaisun "hei, en minä ihan i******i näiden vehkeiden kanssa ole - joten älä selitä kuin idiootille" Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timolumi
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 22:44  Vastaa lainaamalla viestiä
Romantiikan ruumiillistuma


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 48
Paikkakunta: Suomi..;)

Härskillä oli todella hyvä ja viisas vastaus kommentti tuossa...!!

itsekki olen huomannut se että vaikka osasin ensin käsin pirtää taloja ja 2D kuvia niin ja kun kauan sitten siiryttiin tietokone avusteiseen piirtämiseen ja vielä kun Cad ohjelmiakin on erinlaisia niin siinä se ongelma tuleekin kun lähetät sen kuvan mailina asiakkaalle ja se ei saakkaan auki... Confused

Vaikka itse osaankin ne ohjelmat hyvin, mutta siinä tuleekin taas uusi ongelma alue kun itse en ole mikään paras näissä mailissa olevia ongelma tilanteiden korjaamisessa,kun asiakkaallla saataa olla juuri se vanhempi versio, mitä se itse luulee uudemmaksi.. Embarassed

elämänin paras kokemus oli kun tein Rovaniemen CM-Marketin piirustukset ja palonsammutus järjestelmän suunittelun ja menihän siinä 2 viikkoa putkeen kahvin voimin yritin pysyä hereellä ja kun valmis niin lähetin sikäläiselle isolle rakenusliikkeelle sen ja aina se johtaja soitti että ei saa sitä kuvaa auki ja kohta olisi työmaakokous jossa se pitää esitellä valvonta viranomaisille...

Lopuksi ei auttanut kuin ajaa sinne Rovaniemelle katsoon mikä siinä oikein oli ja onneksi otin oman koneenkin mukaan varalta...

Ja perillä huomasinkin että suuren johtajan koneessa olikin esittely demo versio... Crying or Very sad

Mutta sen verran reilu se oli että maksoi hyvin koko reissun ja yllätyksenä vaivasta oli se johtaja ostanut sinne kaikkiin koneisiin sen uusimman putkisuunittelu ohjelman lisenseineen ja lahjaksi minullekkin yhden...eli sellainen 150 tuhannen mummonmarkan ohjelma tuli... Very Happy

Mutta voi arvata mitä on tänään siistää 3D Archicad kuva talosta digikameran kuvaan ja häivyttää se sinne kuvaan aidosti ja vielä ihmisetkin joihinkin kuviin mukaan...
Kun kuvat ja Cad versio käyttää eri tiedostoja kuvissaan, mutta yhdellä kuvankäsittely ohjelmalla ne onnistuu liittää ja vielä jos ne laittaa nettiin näkyyn niin pitää ajaa kuvaa vielä toisellakin ohjelmalla jotta sen saa näkyyn ja onhan tuo perus omakotitalon kuva 3D:nä jo yli 25M kuva tiedosto...Wink

Ja koko talon kaikki player tiedostojen kanssa reilusti yli 100M kokoa... Cool

Mutta siinä olisi servereiden pitäjille haastetta jos laittasi vaikka koneelta sellaisen noin 250 talon 3D kuvatiedostot näkyville tänne nettiin täydessä kokonaisuudessa ilman pakkamista ja kuva"tasojen"poistamista.... Idea (ihan härskille painajaiseksi...) Rolling Eyes

_________________
Aina kiinostunut..Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Eliksiiri
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 22:55  Vastaa lainaamalla viestiä
Foorumin Jumalatar


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 1753
Paikkakunta: Pk-seutu

Voi hyvä luoja Lumenluoja! Sulle perustettiin jo yksi ihan ikioma aihealue pätemisillesi ja turhapäiväisille avautumisillesi. Voisitko keulia siellä ja puhua muualla ihan vaan asiaa? Ei millään pahalla, mutta kohtaa keulii jo minunkin kyrpä tuossa keskellä ohimoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
assa
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 23:02  Vastaa lainaamalla viestiä
Tähtisumun seksikkäin


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 3329
Paikkakunta: Online

timolumi kirjoitti:
Mutta siinä olisi servereiden pitäjille haastetta jos laittasi vaikka koneelta sellaisen noin 250 talon 3D kuvatiedostot näkyville tänne nettiin täydessä kokonaisuudessa ilman pakkamista ja kuva"tasojen"poistamista.... Idea (ihan härskille painajaiseksi...) Rolling Eyes


25gigaa. Mikäs ongelma tuo nyt olisi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timolumi
LähetäLähetetty: 23.5.2006, 23:19  Vastaa lainaamalla viestiä
Romantiikan ruumiillistuma


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 48
Paikkakunta: Suomi..;)

niin se oli huuli.... Smile

mutta järjellä ei sellaisia kannata laittaa, kun luulen että osalla käyttäjillä on vielä sen verran hitaita koneita ja liittymiä että sellaisen kuvan aukaisuun menisi turhaa aikaa...Wink

_________________
Aina kiinostunut..Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
kosteaneiti
LähetäLähetetty: 26.5.2006, 16:31  Vastaa lainaamalla viestiä
Halukas


Liittynyt: 22 Tou 2006
Viestejä: 3

Kiitoksia vinkeistä! Yritän nyt ainakin ensin itse opetella pienentämään kuviani.... hyvähän se olisi osata! ISO KIITOS!!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kosteaneiti
LähetäLähetetty: 26.5.2006, 19:02  Vastaa lainaamalla viestiä
Halukas


Liittynyt: 22 Tou 2006
Viestejä: 3

Sain kuvani pienennettyä teidän vinkkien avulla!!!!! KIITOS vielä kerran!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Seksitreffit Seksikeskustelu Foorumin päävalikko  ~  Yleinen keskustelu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06

Ilmainen webcam:





eXTReMe Tracker